Alpha!

Er worden in onze gemeente 2 Alpha cursussen gehouden. Een Youth Alpha die twee keer per jaar start gaat, en een Alpha voor volwassenen, die D.V. in Januari 2023 weer is gestart. In (het voorjaar van) 2024 hopen we weer te starten.
Tevens is er een Alpha Plus kring ontstaan die een keer per maand bij elkaar komt.
Kijk naar de berichtgeving hier over.

Alpha plus

Na de laatste avond met de Alpha dit voorjaar kwam de vraag of dit niet op de een of andere wijze verder kon worden voortgezet. Dat is een bericht waar je natuurlijk heel blij van wordt, want het betekent dat er vraag is naar Gods Woord! En vanzelfsprekend gaan we dat doen. Vanaf September komen we maandelijks een keer bij elkaar om een Bijbelgedeelte of -studie met elkaar door te nemen. Uiteraard is er ruimte voor Alpha-mensen van eerdere jaren om weer mee te komen doen. Maar ook hebben we gemerkt dat er vraag is door sommigen die een Bijbelkring nét een treetje te hoog vinden. Vanzelfsprekend is daar ruimte voor! In dit nieuwe seizoen hopen we maandelijks bij elkaar te komen. We gaan het boekje "De uitdaging van een Christelijke levensstijl" van Nicky Gumbel behandelen. Dit gaat over de zaligsprekingen van Jezus. Niet al te moeilijk of ingewikkeld. Je zou de kring in zekere zin ook als een voortzetting kunnen zien van de kring met Kees Kersbergen.

Contact: Andre en Thera Visser

Verhalen bij de Alpha Verhalen bij de Alpha
Om te zien wat er met iemands levenshouding kan gebeuren bij een Alpha cursus, hier een echt gebeurd verhaal (bij een andere gemeente).

Het verhaal van Ellie
Ellie kwam twee jaar geleden naar Alpha. Ze was ongelukkig en depressief en als klap op de vuurpijl werd er tijdens Alpha darmkanker ontdekt en moest ze worden geopereerd. Het ontroerde haar hoe de groep meeleefde met haar ziekte en herstel. Ze gaf na Alpha aan dat ze veel had geleerd en kwam ook één keer mee naar de kerk. Maar daar leek het bij te blijven. Tot ze dit voorjaar opbelde of ze weer naar Alpha mocht komen, dit keer met haar man Rien! Hij had gehoord én gezien wat Alpha voor zijn vrouw had betekend... daar wilde hij meer van weten. Laatst deelden ze allebei hun verhaal. Ze hadden allebei ontzettend veel geleerd en vertelden stralend dat ze samen met God verder willen gaan. Rien vertelde: "Nu gaan we samen de vier kerken bezoeken die deze Alpha hebben gegeven, om te kijken waar we ons thuis voelen."

Alpha filmpje Alpha filmpje
Klik Hier voor een kort intro filmpje over de Alpha cursus

Youth Alpha

Hé, jij daar!
Zit je in de 3e of 4e klas van het voortgezet onderwijs? Dan is deze activiteit echt iets voor jou! Vanaf      begint weer een nieuw seizoen van Youth Alpha.
Even in het kort wat Youth Alpha zoal inhoudt: We beginnen met een Kick-Off, een gezellige kennismakingsavond. Deze avond maak je kennis met de leiding en de andere deelnemers terwijl je heerlijk hamburgers kunt eten.
Kort daarna starten de cursusavonden, waarbij je stap voor stap kennis maakt met het christelijk geloof. We beginnen iedere avond met een
gezamenlijke maaltijd, gezellig eten en kletsen.
Vervolgens zingen we een aantal liederen, waarna iemand het thema van de avond introduceert.
In kleine (vaste) groepjes wordt over het thema doorgepraat.
Daarna is het tijd voor “ccc”: chips, cola, chillen! Ook hoort bij dit seizoen weer een weekend, waarbij we gezellige activiteiten met elkaar ondernemen en praten over het geloof.
Dus.... als je in het 3e of 4e leerjaar zit van de middelbare school, kom ook en beleef de ontdekkingstocht naar Gods zorg en liefde voor jou!
We dagen je uit om een vriend of vriendin mee te nemen!
Meer weten? zoek even contact..

Namens het Youth Alpha team: Cindy van Kreuningen,
cvankreuningen#ziggo.nl, tel. 06-83337710

Alphacursus

De Alpha cursus is een eenvoudige kennismaking met het christelijk geloof. In een aantal avonden worden een reeks onderwerpen behandeld, die stuk voor stuk met het geloof te maken hebben. De sfeer is open en gezellig. Het tempo is rustig. Er is volop gelegenheid om door te vragen. Net iets voor mensen die de drempel van de kerk te hoog vinden of het moeilijk vinden om er over te praten.. Ben je nieuwsgierig, wil je wel wat meer weten, of zou je misschien je kennis van het christelijk geloof eens willen opfrissen?

Zo maar een paar vragen die je wel eens zou kunnen stellen:

• Heeft Jezus wel echt bestaan?
  • Is (geloven in) God nog relevant vandaag?
  • Geloof, hoop, liefde, wat betekent dit nog?
  • Waarom zou je eigenlijk nog moeten bidden?
  • Is Het geloof niet achterhaald, wat voegt het toe?
En zo kun je er nog veel meer stellen. Op veel van je vragen kunnen we antwoorden zoeken en vinden vanuit de Bijbel. Wil je het wel en ga je er voor? Dan maak je ons net zo enthousiast. We helpen je graag bij jouw zoektocht.

De cursus is bestemd voor volwassenen, iedereen is welkom! De cursus is gratis en vrijblijvend. Elke avond is gevuld met een bepaald thema. Bij een kop koffie of thee en wat lekkers er bij praten we de onderwerpen met elkaar door. Achterover leunen is er niet zo bij, want er komt heel wat langs!  We proberen helder bij jou te krijgen wat Jezus deed, en nog steeds doet. Je moet er dan natuurlijk wel voor open staan.

De eerste avond vindt weer plaats in Januari 2023 In het gebouw de roeping, Kerkstraat 12 (achter de Hervormde kerk) in Wilnis. Je kunt eerst rustig thuis eten want we beginnen om half acht. Kom je ook? Of.. Durf je misschien niet alleen te komen? Neem dan gewoon iemand mee..

Wil je eerst wat meer weten over deze cursus?
Kijk op: www.alpha-cursus.nl, of op Facebook.
Of mail ons : alphacursus@hervormdwilnis.nl

Hartelijke groet namens het Alpha team;
Andre en Thera Visser
Ab Smit