Christelijk gemengd koor "Hiddai"

Ieder jaar zijn er weer voldoende gelegenheden om ons koor te horen. Soms “ gewone” uitvoeringen of in bijzondere diensten. Zoals in het recente verleden de uitvoering van de Crucifixion van John Stainer in de RK kerk op Bozenhoven met zijn fantastische akoestiek.
Zo zijn we steeds op zoek naar nieuwe uitdagingen.
Misschien heb je, toen je ons hoorde, het wel eens gedacht “eigenlijk best leuk, zingen in een koor”. Maar het is er nooit van gekomen. Misschien ken je wel iemand die al op het koor zit en kun je samen gaan.  Eén ding is zeker, je bent van harte welkom !

Bovenaan dit stukje zie je ons logo, ons visitekaartje. Daarin kun je ook zien wat onze naam betekent. En die is afkomstig uit 2 Samuël 23: 30.
Onze stem mag klinken en laten horen wat God wil en wat Hij voor ons betekent.
Die stem is een kostbaar instrument die we hebben gekregen om goed te gebruiken.
Zeker als je bedenkt van Wie je die stem hebt gekregen. Dan ben je in de dubbele betekenis de echo die Gods heil mag doorgeven. Want dat doen we met het zingen van geestelijke liederen.
Iedereen mag door ons zingen de boodschap van Gods liefde in Jezus Christus horen. Om anderen tot nadenken te stemmen en uiteindelijk in Hem te gaan geloven. En je wordt er zelf ook door versterkt.

Hiddai bestaat uit ruim 30 leden die dit enthousiast in de praktijk brengen.
Maar meer kunnen er altijd bij. Houd je ook van zingen en ligt je leeftijd ergens tussen de 14 en 53 jaar, probeer het gewoon eens.
Tijdens het winterseizoen zijn we vrijwel iedere donderdagavond in de Roeping te vinden.
Vooraf om 19.45 uur samen koffie/thee drinken en vanaf 20.00 uur tot 21.30 uur repeteren. En dat is nodig om tot een aanvaardbaar (lees: aan te horen) resultaat te komen. We hebben daarvoor een door de wol geverfde dirigent in de persoon van Wim van Dijkhuizen die er voor zorgt dat onbekende muziekstukken helemaal tussen onze oren gaat zitten en onze stem de juiste dingen doet.

Waar kun je ons horen?
Naast repeteren, treden we op waar we worden gevraagd of organiseren zelf wat.
We verlenen medewerking aan concerten en uitvoeringen zoals Kerst- en Paasconcerten in de regio, zangavonden voor ouderen, tijdens gehandicaptenweken, diensten in de gevangenis.

Waar kun je ons vinden?
..............
Als je meer wilt weten dan kun je het vragen aan een van de koorleden of bij het bestuur.
Informatie nodig?   Het bestuur bestaat uit:
Gerieke Barreveld  tel 0294-231509
Anneke Romijn       tel 0297-261533

Matty Nagel          tel 0297-288292
Miranda Hak           tel 06-18548970

Dick Stam               tel 0297-257151

Kinderkoor Ismaël

Wij zijn een Christelijk kinderkoor, wat is opgericht om als doel zingend het Evangelie door kinderen te laten horen. Het is prachtig om de kinderen zo tot lof van God te horen zingen.

Elke donderdagmiddag vanaf 14:30 is er inloop met limonade en wat lekkers. Om 14:50-15:45 uur gaan we zingen.
Dit is in het gebouw 'de Roeping' achter de Hervormde kerk in Wilnis.
We beginnen met inzingen. Daarna gaan we nieuwe liedjes aanleren en bekende liedjes nog weer wat mooier maken. Tot slot wordt er een ster van de week gekozen die een spelletje uit mag kiezen.

Regelmatig laten we onze liedjes horen in een kerk of in een verzorgingshuis. Soms ook samen met andere (kinder-)koren.

Vanaf groep 2 mag je al mee komen zingen.
Kom maar eens een keertje bij ons kijken!
Het nieuwe seizoen start telkens in september en stopt net voor de meivakantie. We vinden het leuk als jij ook zou komen!
In de schoolvakanties is er geen koor.

Je wordt door één van de leidinggevenden (dat kan natuurlijk ook een van jouw ouders zijn) bij de Julianaschool opgehaald. Je kunt natuurlijk ook gewoon even aanwippen om iets te vragen, of om te luisteren. Vanaf 14:15 uur is er al iemand aanwezig in de Roeping..

JIJ KOMT TOCH OOK??
Leiding: Petra Boer en Renée Meijers
Contact: Petra Boer 0622637143 en petraboer75@gmail.com
Meer info: Kijk gerust alvast op Facebook!