Info Zending en Nieuwsbrieven Info Zending en Nieuwsbrieven
Onder het kopje Nieuwsbrieven plaatsen we informatie over Zendingsprojecten, activiteiten, berichten en ontwikkelingen die er zo nu en dan zijn rond zending en evangelisatie. Hier zijn deze bij elkaar gevoegd.

Blog Familie Vogelaar in Indonesië

Lees Hier de laatste nieuwsbrief van November 2023 van de Familie Vogelaar op het Indonesische eiland sulawesi. Dit is een link naar de GZB website: www.gzb.nl/misisulawesi. U kunt zich op deze website ook abboneren op de nieuwsbrieven. Ook via facebook kunt u zelf de gebeurtenissen volgen: www.facebook.com/laurens jan vogelaar.

Nieuwsbrieven Nieuwsbrieven
Klik Hier voor de zendingsbrief van Juli 2023
Klik Hier voor de zendingsbrief van Oktober 2023

Familie Matze in Namibië Familie Matze in Namibië
In januari 2023 hebben Kees en Linda Matze zich in Gobabis gevestigd samen met hun vijf kinderen: Sarah, Leah, Joas, Rhodé en Judah.
Wat eraan voorafging Al een aantal jaren voelen Kees en Linda een roeping tot zendingswerk. In september 2022 wordt het voor hen duidelijk dat de Heere in Namibië werk voor hen heeft. Kees en Linda werken vanuit de stichting Light For The Children. https://lightforthechildren.nl/
Werkzaamheden  De werkzaamheden van Kees en Linda zijn beschreven op de website van de stichting om inzicht te geven in het werk dat zij daar doen. Op de website staat ook een film van de familie Matze, waarin Kees’ ouders laten zien wat zij hebben vastgelegd tijdens hun reis naar Namibië in de zomer van 2023. Ze hebben verschillende momenten van de werkzaamheden en het gezinsleven opgenomen om een beeld te geven van het werk daar als veldwerkers.
Lid worden van de appgroep In een speciale app-groep plaatsen Kees en Linda regelmatig updates over hun werk en belevenissen. Dit doen ze in de vorm van tekst, foto's en filmpjes. Een superleuke manier om betrokken te blijven!
Als u ook deelnemer wilt worden van deze appgroep kan dat heel makkelijk via deze link: https://chat.whatsapp.com/GsdyEwaEEzLHkcBBaepDNH Ondersteuning De familie Matze werkt voor de stichting Light for the Children en zijn voor hun levensonderhoud afhankelijk van giften. We krijgen nu maandelijks via structurele vaste giften ongeveer de helft binnen van het benodigde leefgeld. We zijn daarom op zoek naar mensen die hen maandelijks – een klein bedrag is al van harte welkom - vast willen steunen. Doet u/ doe jij ook mee? U/jij kunt dit zelf regelen via uw internetbankieren door een maandelijkse vaste bijdrage over te laten maken op de rekening: NL40 RABO 0314 6894 51 t.b.v. veldwerkers Kees en Linda Matze. Zie ook de doneerpagina. (https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=U5U7C-HdRGW1GrAAz3LELA, sd) Voor uw ondersteuning willen we u (alvast) hartelijk bedanken! Wilt u blijven bidden voor Kees en Linda en hun kinderen?
Mede namens Kees & Linda en de kinderen in Gobabis onze hartelijke dank! TFC – familie Matze mailadres: tfcfam.matze@lightforthechildren.nl

UMOJA werkgroep

UMOJA  (= SAMEN ÉÉN) is de naam van de kerkrelatie die de Hervormde Gemeente Wilnis sinds augustus 2011 heeft met de Redeemed Gospel Church (Motherchurch) van Mathare in Kenia. Deze kerk staat midden in de sloppenwijk van Mathare Valley aan de noord-oost kant van Nairobi.

Het doel van deze kerkrelatie is drieledig :
De wederzijdse bemoediging in de volharding van het geloof in het volbrachte werk van Jezus Christus en het van elkaar leren om te leven in vertrouwen op God overeenkomstig Zijn Woord.
Het ondersteunen van de Motherchurch in hun hulpverlening aan de bewoners van de krottenwijken van Mathare Valley.
Het versterken van het werelddiakonale bewustzijn van de gemeenteleden van de Hervormde Gemeente Wilnis.

De predikant van de Motherchurch van Mathare,  pastor Joel Gitahi en zijn vrouw Magdaline, hebben in 2012 en in 2016 onze gemeente bezocht. Naast toeristische uitstapjes en kennismaking met Nederland hebben zij verschillende bijbelstudie en andere kerkelijke bijeenkomsten bijgewoond. Pastor Joel heeft tijdens beide bezoeken gepreekt tijdens de zondagsdienst. Op deze wijze hebben vele gemeenteleden kunnen kennis maken met de warmte en standvastige vertrouwen in God van pastor Joel Gitahi en zijn vrouw Magdaline.

In 2013 en in 2018 hebben een aantal gemeenteleden een tegenbezoek gebracht en hebben o.a de kerk en de sloppenwijken bezocht. Tijdens het eerste bezoek waren zij ook getuigen van de opening van het WILMA trainingsinstituut. Na een aantal vruchtbare jaren is in het laatste bezoek van 2018 gebleken dat de stroomvoorziening steeds meer verslechterd, waardoor er in het WILMA trainingsinstituut nauwelijks tot geen lessen meer konden plaats vinden. Als gemeente van Wilnis hebben we in samenspraak met dominee Joel en zijn vrouw Magdaline gekeken hoe dit verbeterd kan worden.

In december 2019 en januari 2020 zijn de werkzaamheden gestart voor het installeren van een generator en zonnepanelen, die de stroomvoorziening voor zowel het WILMA trainingsinstituut en de waterput zullen gaan leveren. Klik Hier voor de foto's van de werkzaamheden.
Nieuwe updates rondom de stroomvoorziening en de gezondheid van dominee Joel kunt u lezen in de komende kerkbladen en zendingsnieuwsbrieven.