Kerkblad 14 juli 2024 Kerkblad 14 juli 2024

Kerkauto: Dhr. B. Verhoek

18.30 uur: Ds. W.Th. Moehn, Hilversum

Voorzang: WK 451 : 1

Collecten: 1. Kerkbeheer, 2. Red een Kind.

Zondag 21 juli

10.00 uur: Ds. M.J. van der Poel, Utrecht

Kinderoppas: Anneke van Leeuwen, Jantine Meijers, Tamara Mur

Kerkauto: Dhr. J. Stoof

15.00 uur: Ds. A. van Dalen, Lopikerkapel in de VBW tent

18.30 uur: Prop. J.J. de Haan, Vinkeveen

Collecten: 1. Kerkbeheer, 2. VBW.

Zondag 28 juli

11.00 uur: Ds. C.J. Barth, Vinkeveen

Voorzang: WK 608

Kinderoppas: Renate Meijers, Annet Meijers, Léonie van Zutphen

Kerkauto: Dhr. N. Verburg

18.30 uur: Ds. C. Bos, Benschop

=============================

17 t/m 21 juli VBW

19 juli 18.30-                Afhalen Lichtspoor door Ouderenbezoekteam

20.00 uur

20 juli 19.30 uur          Sport- en spelavond in Speelwoud

Op vrijdagavond 19 juli, 2 en 16 augustus a.s. open van 19.00 uur tot 20.00 uur in ‘De Roeping’.

De kopij voor het volgende nummer graag uiterlijk vrijdag 26 juli 2024 (Let op: voor 3 weken) via e-mail, inleveren bij: Edith Stam, tel. 287495, edithstam#ziggo.nl

Jarigen. zie papieren kerkblad

Tentdienst

Evenals vorig jaar zal er ook dit jaar op DV zondagmiddag 21 juli een dienst in de tent worden gehouden. Deze dienst begint om 15.00 uur en zal worden geleid door ds. Van Dalen uit Lopikerkapel. Iedereen van harte welkom!

Daarnaast vinden ook de reguliere diensten om 10.00 en 18.30 uur doorgang. We worden rijk gezegend door zoveel mogelijkheden om God te ontmoeten.

U/jij wordt er nog op gewezen dat de dienst van zondagmorgen 28 juli om 11.00 uur begint.

We bidden voor onze ernstig zieke gemeenteleden:

-Piet Vos, hij is zeer verzwakt en we bidden om kracht voor zijn familie en allen die om hem heen staan en verzorgen,

-Tim van Oudenallen, hij is gevallen en de dialyse is stopgezet, ook hij wordt thuis verzorgd en we bidden om Gods nabijheid en kracht in deze laatste levensfase

-mw. Vink-Jansen verblijft in het hospice, ook zij is zeer verzwakt

-mw. Van der Vliet-Kroon in Kollum, ook haar situatie is zorgelijk.

-mw. Jenny Samsom is deze week aan haar heup geopereerd, we bidden voor herstel.

- We danken met mevr. Plooij-Boele dat zij weer naar huis mocht. Het revalidatieproces loopt en kan nu thuis worden voortgezet. Wel zijn er beperkingen door het herseninfarct. Vooral spraak en woorden vinden is lastig. Verder is zij behoorlijk verzwakt en vaak moe. De belangstelling, kaarten en bezoekjes vanuit de gemeente zijn bemoedigend. De kinderen stellen het op prijs het bezoek voorlopig te laten lopen via dochter Anneke.

We bidden ook voor onze gemeenteleden die chronisch ziek zijn, onderzoeken ondergaan of wachten op uitslagen van onderzoek. De Heere geve hen rust en vertrouwen.

Huwelijksjubileum

We danken met Gerton en Lianne van Kreuningen die met hun gezin op 1 juli mochten gedenken 25 jaar getrouwd te zijn.

Geslaagden

We feliciteren Mariëlle van der Wilt met haar diploma MBO-onderwijsassistent en Karina Rietveld met haar diploma voor Pedagogisch medewerker. Fijn dat jullie je studie met succes hebben kunnen afronden!

VBW van 17 tm. 21 juli

Op de website van onze gemeente staat de onderstaande tekst:

De VBW begint weer

Beste tiener, jongere, volwassene, ouders, pensioengerechtigden….

In 2024 mag er weer namens onze gemeente een grote blauwe tent in het Speelwoud staan.

Van 16 t/m 21 juli zijn er diverse ochtend-, middag- en avondprogramma’s. De week wordt zondagmiddag met een speciale dienst afgesloten

Er is voor iedereen wel wat te doen. Interesse? Klik HIER voor het programma.

Er zit daar ook een speciale QR code in waarmee u uw kind(eren) alvast kan aanmelden.

Dan kunnen wij alvast naamkaartjes voor ze maken, net zo handig.

Vragen of opmerkingen? vbwwilnis#gmail.com.

Ook de flyer die de afgelopen weken is verspreid, kunt u/jij terugvinden op de website.

Afhalen Lichtspoor

De leden van het ouderenbezoekteam worden uitgenodigd tot het afhalen van Lichtspoor op vrijdagavond 19 juli van 18.30 – 20.00 uur in De Roeping. De koffie/thee staat klaar en van harte welkom! Tiny, Joke en Peter.

20 Juli sport- en spelavond in Speelwoud

Tijdens de Vakantie Bijbelweek wordt er op zaterdagavond 20 juli een sport- en spelavond georganiseerd. Dit is in het Speelwoud en is voor jong en oud. Iedereen vanaf 12 jaar is welkom om mee te doen. Er is voor iedere leeftijd wat te doen: Jeu de boules, slagbal, kubb en volleybal. Inloop vanaf 19.15 uur en we starten om 19.30 uur. Toegang is gratis. Kom ook en doe gezellig mee!

Theo & Janneke en Nico & Elsemarie

Beroepingswerk

Op de gemeenteavond van woensdag 3 juli hebben we u geïnformeerd over de voortgang van het beroepingsproces. We zijn dankbaar dat de weg vrij is om vervolgstappen te zetten. De gemeente wordt uitgenodigd namen van predikanten of proponenten door te geven aan de scriba. Wilt u/jij hierbij aangeven waarom u/jij deze predikant of proponent geschikt vindt voor onze gemeente?

De vakanties komen er weer aan. Allen die er op uit gaan of thuis zijn een goede en gezegende vakantieperiode toegewenst! De kerkenraad.